Saturday, April 20, 2013

خاتمی: من برای انتخابات شرط گذاری نکردم؛ اگر بیایم، در چارچوب رهبری و نظام خواهم بود!



به گزارش سایت بهار نیوز، خاتمی با بیان اینکه كسي كه رئيس‌جمهور مي‌شود رئيس‌جمهوري اسلامي ايران است و به هيچ وجه نمي‌توان از او توقع داشت مقابل نظام بايستد، می گوید درواقع اين نظام مبنايي دارد به نام قانون اساسي. قانون اساسي يك اصلي دارد به نام اصل ولايت فقيه كه همه ما به آن پايبنديم و چنانچه اين اصل را حذف كنيم يك نظريه فقهي مي‌شود در مقابل ساير نظريات فقهي ديگر. اين اصل وجود دارد و همه ماهم بايد به آن اعتقاد داشته باشيم.  در كنار مبحث ولايت فقيه حقوق ملت نيز مطرح شده است و در ادامه همين مساله اعلام شده است كه همه امرو از طريق انتخابات صورت مي‌گيرد. اما او در پایان این بخش از صحبتهایش می افزاید با این همه بيانات رهبري مبني بر داشتن حكمت، مصلحت و عزت بايد سرلوحه همه كارها باشد 
.
در بخش دیگری از سخنان ایراد شده، وی در خصوص شروط مطرح شده برای انتخابات آزاد خاطر نشان می کند:
البته من شرايط يك انتخابات آزاد و رقابتي را گفتم. مقصودم شرط گذاري براي انتخابات نبود. من شخصا به عنوان يك شهروند اين كشور از ماحصل يك انتخابات سالم توقع آزادي زندانيان سياسي باز شدن فضاي امنيتي و تبديل آن به فضاي باز، نزديكي دل‌ها ورفع كدورت‌ها و كينه‌ها را خواهم داشت.
خاتمی می گوید: واقعيت اين است كه نمي‌گذارند وارد صحنه شويم. من اگر بخواهم بيام چهارچوب‌هاي خودم را دارم و در چهارچوب نظام و رهبري كار كردن از اصول كاري من است.

No comments:

Post a Comment